تبلیغات
پورتال جامع آموزش آشپزی انواع غذاهای ایرانی و خارجی - ماهی قزل آلا به همراه پوره نخود سبز
ماهی غزل آلا به همراه پوره نخود سبز

زمانش رسیده که به پوره سیب زمینی کمی استراحت دهید و به جای آن پوره نخود سبز را امتحان کنید. این غذا می تواند شما را با طعمی جدید از ماهی آشنا کند.

مواد لازم:

یک قاشق چای خوری کره
یک فنجان تره فرنگی خرد شده
یک چهارم فنچان آب
280 گرم نخود فرنگی منجمد
یک قاشق غذا خوری ریحان تازه خرد شده
دو قاشق غذا خوری آب لیموی تازه
دو قاشق چای خوری ترخون خرد شده تازه
یک دوم قاشق چای خوری نمک ( تقسیم شده )
یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه ( تقسیم شده )
170 گرم فیله قزل آلا
اسپری پخت یا روغن
قطعات لیمو ( اختیاری )

روش پخت:


ماهی غزل آلا به همراه پوره نخود سبز

زمانش رسیده که به پوره سیب زمینی کمی استراحت دهید و به جای آن پوره نخود سبز را امتحان کنید. این غذا می تواند شما را با طعمی جدید از ماهی آشنا کند.

مواد لازم:

یک قاشق چای خوری کره
یک فنجان تره فرنگی خرد شده
یک چهارم فنچان آب
280 گرم نخود فرنگی منجمد
یک قاشق غذا خوری ریحان تازه خرد شده
دو قاشق غذا خوری آب لیموی تازه
دو قاشق چای خوری ترخون خرد شده تازه
یک دوم قاشق چای خوری نمک ( تقسیم شده )
یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه ( تقسیم شده )
170 گرم فیله قزل آلا
اسپری پخت یا روغن
قطعات لیمو ( اختیاری )

روش پخت:

کره را در یک ماهی تابه متوسط نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید. تره فرنگی را اضافه کنید، پنج دقیقه یا تا زمانی که لطیف شود بپزید، تره فرنگی ها را آرام بهم بزنید، آب و نخود سبز ها را اضافه کنید، پنج دقیقه یا تا زمانی که نخود سبز ها نرم شوند بپزید.
میکس نخود سبز را در مخلوط کن قرار دهید، ریحان، آب لیمو و ترخون را اضافه کنید، تا زمانی که خوب ترکیب شوند مخلوطشان کنید. اگر لازم بود بیشتر آب اضافه کنید. روی آن یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل بریزید و گرم نگهش دارید.
یک چهارم قاشق چای خوری باقی مانده از نمک و یک چهارم قاشق چای خوری باقی مانده از فلفل را روی فیله ی قزل آلا بریزید، یک ماهی تابه متوسط نچسب را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. ماهی تابه را با اسپری پخت و پز یا روغن چرب کنید.
قزل آلا را به ماهی تابه اضافه کنید، پوست ماهی رو به پایین باشد، شش دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود بپزید، سپس برش گردانید و هشت دقیقه یا تا زمانی که خوب بپزد پختن را ادامه دهید.
قزل آلا را روی پوره نخود سبز گرم سرو کنید و اگر دوست داشتید با قطعات لیمو تزیینش کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

این دستور غذایی برای 4 وعده درنظر گرفته شده است، هر وعده شامل یک قطعه فیله به همراه یک دوم فنجان پوره نخود سبز می باشد. اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا است.
کالری در یک وعده: 393
کالری از چربی در یک وعده: 46%
چربی در یک وعده: 19.9 گرم
چربی اشباع در یک وعده: 4.4 گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: 7 گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 6.9 گرم
پروتئین در یک وعده: 38 گرم
کربوهیدرات در یک وعده: 13.8 گرم
فیبر در یک وعده: 3.5 گرم
کلسترول در یک وعده: 103 میلی گرم
آهن در یک وعده: 2.2 میلی گرم
سدیم در یک وعده: 482 میلی گرم
کلسیم در یک وعده: 54 میلی گرم



طبقه بندی: انواع خوراک، انواع غذاهای رژیمی، انواع غذاهای دریایی، انواع خوراک ماهی و میگو،
برچسب ها: انواع غذاهای رژیمی، انواع غذا با ماهی، میزان کالری خوراک ماهی، طرز تهیه خوراک ماهی رژیمی، روش تهیه ماهی رژیمی، خواص خوراک ماهی، آموزش آشپزی رژیمی،

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 | 08:22 | نظرات