تبلیغات
پورتال جامع آموزش آشپزی انواع غذاهای ایرانی و خارجی - عصرانه‌ای مقوی برای ورزشكاران
عصرانه‌ای مقوی برای ورزشكاران


مواد لازم برای 2 نفر

 

خرما : 200 گرم

كره :  50 گرم

دارچین : یك قاشق سوپخوری

پودر زنجبیل :  یك‌دوم قاشق غذاخوری

روغن مایع  :   2 قاشق سوپخوری

 
 

طرز تهیه:
عصرانه‌ای مقوی برای ورزشكاران


مواد لازم برای 2 نفر

 

خرما : 200 گرم

كره :  50 گرم

دارچین : یك قاشق سوپخوری

پودر زنجبیل :  یك‌دوم قاشق غذاخوری

روغن مایع  :   2 قاشق سوپخوری

 
 

طرز تهیه:

هسته خرماها را جدا كرده و همراه با روغن مایع در چرخ گوشت بریزید. بعد از آن كه خرماها چرخ شد كره و دارچین را به آن بیفزایید و روی حرارت قرار دهید. آرد را الك كرده و روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه كنید تا رنگ آن طلایی شود.

خرما را روی ورقه فویل قرار داده و مخلوط آرد و روغن را روی آن بریزید و صاف كنید. مواد را رل كنید و فویل را دور آن بپیچید و به مدت 4 ـ 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس آن را برش داده و صرف كنید.


انرژی این غذا 1850 كیلوكالری است.

 
 

اهمیت غذایی خرما


خرما دارای مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم،‌ روی،‌ منگنز و ویتامین A، B، E و مقدار قابل توجهی فیبر است كه برای پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان كولون و معده مفید و موثر است.

از آنجا كه زیادی اسید معده باعث ترش كردن و دل درد می‌شود، خرما در خنثی كردن اسید معده موثر است.

خرما برای اشخاصی كه دچار فشار خون بالا هستند و باید رژیم كم سدیم داشته باشند مفید است. خرما برای جلوگیری از رشد میكروب ـ كه عامل پوسیدگی دندان است ـ مفید است.

خرما باعث كاهش چربی خون و بهبود عملكرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی می‌شود.



طبقه بندی: انواع عصرانه،
برچسب ها: عصرانه‌ای مقوی برای ورزشكاران، طرز تهیه حلوا خرمایی، طرز تهیه عصرانه خوشمزه، انواع عصرانه، طرز تهیه عصرانه ساده، تهیه عصرانه، طرز تهیه ی عصرانه،

تاریخ : چهارشنبه 25 تیر 1393 | 00:11 | نظرات